PMV- løn til assistenter

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #568
      Helene
      Gæst

      Jeg er i tvivl hvordan jeg gør som PMV virksomhed, hvis jeg skal aflønne en assistent ifm. med en opgave.

      Jeg er børneunderholder og skal ind i mellem have en eller flere assistenter/underholdere med mig på jobbet.

      Jeg giver kunden et tilbud på den samlede pris for alle underholdere og efter betaling er modtaget og faktura fra assistenter er modtaget, får de deres løn.

      Hvordan indberetter jeg deres løn? De er hobby virksomheder og har deres CPR nummer på deres faktura til mig. Så de indberetter deres løn som b-indkomst.

      Men på mit årsregnskab hvordan skal disse poster fremgå? Som almindelige fradragsberettigede omkostninger?

       

      Hvordan gør jeg det overskueligt for mig selv i forhold til den faktura jeg sender til kunden og i forhold til mit eget regnskab?

       

      Er helt nystartet og får CVR registreret mig idag som PMV virksomhed.

       

      Håber nogen kan hjælpe en nybegynder:)

       

    • #851
      Andreas Andersen
      Keymaster

      Hej Helene!

      Jeg har ikke selv prøvet at indberette det, men prøver alligevel at se om jeg kan hjælpe 🙂 Såvidt jeg ved skal du logge ind på Skat og vælge “Ansatte” og herefter “E-indkomst”. Så går du til indberette og ved løngruppe er det gruppe 05 (B-indkomst). Så indtaster du CPR-nummer, vælger lønperiode og indtaster beløbet under AM-bidragspligtig indkomst.

      I dit regnskab er det jo bare en udgift for din virksomhed.

      Til kunden sender du en faktura med det samlede beløb. Kald det f.eks. “Børneunderholdning m. assistent” og så sæt en samlet pris. Herefter skal dine assistenter sende dig en faktura, som så bliver en udgift for dig.

      Har du IT-problemer? Måske IT-blogger.dk har svaret.

Viser 1 svartråd
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.