Svar til: PMV- løn til assistenter
Hjem › Erhvervsblogger forums › Virksomhedstyper › Personlig ejet Mindre Virksomhed (PMV) › PMV- løn til assistenter › Svar til: PMV- løn til assistenter
Hej Helene!
Jeg har ikke selv prøvet at indberette det, men prøver alligevel at se om jeg kan hjælpe 🙂 Såvidt jeg ved skal du logge ind på Skat og vælge “Ansatte” og herefter “E-indkomst”. Så går du til indberette og ved løngruppe er det gruppe 05 (B-indkomst). Så indtaster du CPR-nummer, vælger lønperiode og indtaster beløbet under AM-bidragspligtig indkomst.
I dit regnskab er det jo bare en udgift for din virksomhed.
Til kunden sender du en faktura med det samlede beløb. Kald det f.eks. “Børneunderholdning m. assistent” og så sæt en samlet pris. Herefter skal dine assistenter sende dig en faktura, som så bliver en udgift for dig.
Har du IT-problemer? Måske IT-blogger.dk har svaret.