Dinero vs. Billys regnskabsprogram – hvad skal jeg vælge?

Dinero vs. Billys regnskabsprogram – hvad skal jeg vælge?

Dinero og Billys Regnskabsprogram er begge to gratis for de basale funktioner. Her får du en sammenligning af de to, så du kan vælge. 

Ethvert firma bør have et regnskabsprogram. Nogle af de to regnskabsprogrammer der er mest populære i disse år er Billys regnskabsprogram og Dinero. Begge tilbyder at du kan bruge regnskabsprogrammets basale funktioner helt gratis og ubegrænset. Hvis du så får brug for nogle af de ekstra smarte funktioner, kan du vælge at opgradere til en premium version.

Det er ikke helt ligegyldigt hvilket regnskabsprogram du vælger. Selvom de gratis abonnementer er tiltagende, så kan et premium abonnement give dig funktioner som sparer dig mange timer bag regnskabet. Timer der så kan bruges på din kerneforretning så du kan tjene flere penge. Derfor kan et premium abonnement faktisk være en rigtig god ide.

Hvad får du i gratis versionen?

Men hvad får du egentlig i gratis versionen af Dinero og Billys Regnskabsprogram? Lad os lige gennemgå det.

Billys regnskabsprogram er fuldstændig gratis for sit startabonnement, der hos dem hedder “Free”. Det er gratis uanset hvor meget du omsætter, hvor mange transaktioner du har og så længe du har lyst til. I denne version får du gratis:

  • Ubegrænset antal posteringer
  • Fakturering
  • Kontakter
  • Overblik
  • Sikkerhed & backup
  • Gratis support 7 dage om ugen
  • EAN fakturering

Du kan også prøve premiumversionen af Billys regnskabsprogram gratis i 30 dage her, så du kan prøve nogle af de mange fordele de har ved premiumversionen.

Dinero kalder sit gratis abonnement for Dinero starter. Det koster altså 0 kroner uanset hvor meget du omsætter, hvor mange transaktioner du har og så længe du vil. I denne version får du gratis:

  • Ubegrænset fakturaer og kreditnotaer
  • Ubegrænset købs- og øvrige bilag
  • Ubegrænset kunder
  • Rykker-modul
  • Bogfør moms med ét klik
  • Resultatopgørelse / balance / saldobalance
  • Kassekladde
  • Eksport af saldobalance og posteringsliste
  • Live opdatering af data fra CVR
  • Auto opdaterede valutakurser via nationalbanken
  • Fakturaer på flere sprog
  • EAN fakturering
  • Se om kunde har modtaget faktura
  • Eget logo på fakturaer
  • Import af csv-filer
  • Import af bank-fil
  • Integration med Danløn
  • Backup af dine bilag og fakturaer til Dropbox
  • Smart Edit – Ret dine bilag selvom de er bogført
  • Smart Slet – Slet fakturaer og købsbilag
  • Mail- og chatsupport (programhjælp)

Nu skal du altså endelig ikke lade dig snyde af at listen er længere ved Dinero end ved Billy. Det skyldes mest at de bare udpensler alle deres gratis funktioner. Basalt set er det næsten det samme du får gratis.

Hvad får du i premium versionen?

Men lad os lige se nærmere på hvad du får i premium versionen af henholdsvis Dinero og Billys Regnskabsprogram.

Hos Dinero får du udvidet support, så du også kan få hjælp til din bogføring hvis du er i tvivl. Køber du ting, kan du uploade dine kvitteringer direkte til Dinero, så du har dem sammen med dit regnskab. Herudover får du også mulighed for at få en app til iPhone eller Android. Du får også adgang til et nyt tilbudsmodul som du kan bruge til at udforme tilbud du skal sende ud til dine kunder.

Endelig får du også udvidet mulighed for at tilpasse dine fakturaer til dit eget udseende og nemmere ved at sende rykkere ud.

Billys regnskabsprogram har en del ekstra fede funktioner i forhold til Dinero, måske fordi det har flere år på bagen. Bl.a. får dine kunder mulighed for at kunne acceptere et tilbud direkte fra den mail du sender ud. Det gør det nemmere for dine kunder at tage imod et tilbud, og vil derfor forøge chancen for et salg.

Du får også en app, ligesom du får ved Dinero, hvor du kan uploade kvitteringer. Ikke bare det, fordi du kan også tage et billede af en regning og på den måde let digitalisere dine regninger. Du kan også let sende kvitteringer til en bestemt e-mailadresse, hvorefter de automatisk uploades til dit regnskab.

En anden smart feature er at Billy matcher alle posteringer på din bankkonto med regnskabet, så du hurtigt får at se om der er noget du har glemt at taste ind i dit regnskab. Dette giver en større sikkerhed for at du har indtastet det hele korrekt.

Herudover har de også integration med en lang række 3. partssoftware, som f.eks. Dataløn, Shoporama, Magento, Prestashop, Shopify, Woocommerce, Dandomain og mange flere. Det betyder at når en kunde køber en vare i din e-butik, kan det med det samme også blive bogført i dit regnskabsprogram.

Hvad koster det?

Dinero koster 145 kroner pr. måned for deres premium abonnement. Billys Regnskabsprogram koster derimod kun 99 kroner pr. måned, hvis du betaler for et år ad gangen.

Både Dinero og Billy synes jeg er to gode bud på regnskabsprogrammer. Men hvis du skal vælge et premium regnskabsprogram, har Dinero fremvist en lang række avancerede funktioner i deres regnskabsprogram. Det kan være en fordel, fordi det sparer din tid med bogføring, og tid er meget vigtig for din virksomhed.

Billys regnskabsprogram tilbyder i øvrigt at du kan prøve deres Premium abonnement gratis i 30 dage. Dette synes jeg er et godt tilbud, fordi du så selv kan prøve om det er noget for dig.

Rating: 4.7/5. From 3 votes.
Please wait...

Erhvervsblogger

8 thoughts on “Dinero vs. Billys regnskabsprogram – hvad skal jeg vælge?

  1. Jeg syntes at regnskabsprogrammet Xena mangler. De tilbyder også en gratis version, alle features er med, da den første bruger altid et gratis i deres system. Man får altså alle funktioner som forventes af et regnskabsprogrammet.
    Se på http://www.Xena.biz

  2. Hej
    Kan man få Dinero eller Billys på Engelsk, da mit evt. firma vil få en delvis finansiering fra udlandet?.
    George

  3. Hej, jeg er helt grøn på området. Så måske mit spørgsmål er lidt off 🙂 Men behøver man begge programmer, eller kan man nøjes med et enkelt? VH Emma

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

%d bloggers like this: